TELEFON-RANDEVU: 0 326 215 14 00   - 0 530 407 14 56

PSİKOTERAPİ NEDİR?

Psikoterapi, bir terapist ile danışan arasındaki ilişkiyi içeren bir tedavidir. Çok çeşitli zihin hastalıkları ve duygusal bozuklukların tedavisinde kullanılabilmektedir. Psikoterapinin amacı, danışanın yaşamını daha iyi sürdürebilmesi için engelleyici veya rahatsızlık verici semptomların kontrol altına alınması ya da yok edilmesidir. Terapi aynı zamanda kişinin kendini sağlıklı ve iyileşiyor duygusunun oluşturulmasına da yardımcı olur.

Psikoterapinin yardımcı olduğu rahatsızlıklar arasında günlük hayatın sıkıntıları ile başa çıkma sorunları, travmanın yarattığı darbeler, tıbbi hastalıklar, çok sevilen birilerinin ölümü gibi kayıplar sonrası ortaya çıkan rahatsızlıklar ya da depresyon veya yeme bozuklukları gibi sıkıntılar bulunmaktadır.

PSİKOTERAPİ SADECE “PSİKOTERAPİ EĞİTİMİ” ALMIŞ KİŞİLER TARAFINDAN YAPILABİLİR.

Genel nüfusta yaklaşık olarak her beş kişiden birisi hayatlarının herhangi bir döneminde tedaviye ihtiyaç duyacak psikolojik bir rahatsızlık yaşayacaktır. Zihin hastalıkları ya da duygusal rahatsızlıklar ayırım yapmaz. Her yaştan, her etnik kökenden, her sosyo-ekonomik düzeyden kadın ve erkekleri etkilemektedir. Bu rahatsızlıklar insanların hissetme, düşünme ve davranış biçimlerini bozmaktadır. İşlerindeki ve okullarındaki görevlerini yapmalarını engellemekte, arkadaşları ve aileleriyle ilişkilerini etkilemektedir.

Terapi seansları

Tedavinin hedefleri ve ne kadar sıklıkta ve ne kadar süreyle görüşüleceği konusundaki düzenlemeler hasta ve terapist tarafından birlikte kararlaştırılmaktadır. Seansların çoğu 40-45 dakika sürmektedir. Psikoterapi acil sorunlarla ilgilenmek için kısa süreli veya daha karmaşık ve kronik sorunlar için uzun süreli olabilir. Terapi bireysel terapi, aile terapisi, çift terapisi veya grup terapisi olarak çocuklar, gençler ve yetişkinlere uygulanabilir. Psikoterapiye ek olarak ilaç tedavisi kullanılabilir ve hatta bazı rahatsızlıklar için birleşik tedavi herhangi bir tek tedaviden daha yararlı olmaktadır. Bunun kararını konsültasyonu yapan terapist ve de danışan verirler. Psikoterapinin temel gerekliliği mahremiyettir. Ayrıca danışanlar her ne kadar kişisel özel duygularını ve düşüncelerini paylaşıyor olsalar da bir terapist ile çok yakın özel fiziksel temas asla uygun değildir, kabul edilemez ve yararlı olmaz.

Psikoterapi Faydalı mıdır?

Araştırmalar psikoterapi gören danışanların çoğunluğunun semptomlarının iyileştiğini ve hayatlarını daha iyi sürdürebildiklerini göstermektedirler. Psikoterapinin duygularda ve davranışlarda iyileşme düzelme sağladığı ve beyin ve vücutta olumlu değişikliklerle bağlantılı olduğu gösterilmiştir. Elde edilen faydaların arasında daha kısa süren hastalık günleri, daha az engellilik hali, daha az tıbbi sorunlar ve daha çok iş ve mesleki istikrar da bulunmaktadır.

Zihinsel bozuklukları tedavi etmemenin faturası daha fazla kişisel acı ve ızdırap, madde bağımlılığı, düşük iş performansı, aile ile ve arkadaşlarla bozuk ilişkiler veya intiharla ölüm olarak karşımıza çıkabilir.

Psikoterapi Türleri

Psikoterapistler çok çeşitli terapi türleri kullanmaktadırlar. Terapinin türünün seçimi danışanın probleminin özelliğine ve şartlarına, ve danışanın tercihine bağlıdır.

Yaygın olarak kullanılan terapi türlerinin arasında aşağıdakiler sayılabilir:

Bilişsel Davranışçı Terapi, danışanın zarar veren ve faydasız düşünce ve davranış biçimlerini tanımasına ve değiştirmesine, yerlerine daha doğru düşünceler ve daha işlevsel davranışlar koymasına yardımcı olur. Sıklıkla “gerçek dünya”da yeni becerileri kullanmayı ve uygulamayı içermektedir.

Psikodinamik terapi'nin temelinde insanın davranışsal ve zihinsel sağlığının ve esenliğinin çocukluk çağındaki ilişkileri ve deneyimlerinden, psikolojik çatışmalarından, sıklıkla kişinin farkında olmadığı verimsiz veya uygunsuz tekrarlayıcı düşüncelerden ya da duygulardan etkilendiği düşüncesi yatmaktadır. Bu terapi, insanın kendi hayatının sorumluluğunu tüm yönleriyle eline alabilmesi amacıyla kendini tamamıyla anlayabilmesi ve eski davranış ve düşünce modellerini değiştirebilmesi için terapistle birlikte yakın bir çalışma ve işbirliğini kullanır.

Psikanaliz, psikodinamik terapinin daha yoğun bir biçimidir ve seanslar haftada 3 veya daha fazla olmaktadır.

Tek bir psikoterapi yönteminin kişiyi anlamamız açısından yeterli gelmediğini fark ettiğimiz için TERAPİ MERKEZİMİZDE birçok psikoterapi yöntemi ve kuramcının yaklaşımlarını birlikte kullandığımız BÜTÜNCÜL PSİKOTERAPİ yöntemlerini uygulamaktayız.

ANTAKYA TERAPİ MERKEZİ

İLETİŞİM & ADRES

• Address : ATATÜRK CD.ODABAŞI MAHALLESİ, AÇIKGÖZ 2 APARTMANI  NO:13 KAT:3 ANTAKYA (İSKENDERUN YOL ÜZERİ Carfour karşısı Erdoğan otomotiv arkası)
  • Email : antakyapsikolog@gmail.com